Ontloop dit jaar 12% extra belasting op zakelijke auto’s
2027 gaat voor opschudding zorgen in het zakelijk rijden. Met ingang van 1 januari voert de overheid de pseudo-eindheffing in: een extra belasting van 12% per jaar op elke zakelijke benzine- of hybride auto. Voor werkgevers betekent dit: aanzienlijk hogere kosten per voertuig. Profiteer daarom nu nog van de overgangsregeling en lever uw zakelijke Volvo in 2026 af bij Van der Wulp!
Wat is pseudo eindheffing?
De pseudo-eindheffing is een nieuwe belasting die per 1 januari 2027 van kracht wordt. Dit raakt elke werkgever die zijn team nog met benzine of hybride laat rijden.
U betaalt deze heffing via de loonheffing af en mag het niet doorberekenen aan uw werknemer. Concreet: voor een auto van € 50.000 betaalt u jaarlijks € 6.000 extra belasting.
Waarom je nu nog profiteert van voordeel
De overgangsregeling loopt tot september 2030, wat neerkomt op een voordeel van bijna vier jaar. Voor een auto van € 55.000 betekent dat € 6.600 × 47 maanden = € 25.410 extra voordeel. Vermenigvuldig dat met het aantal auto’s in uw vloot en u ziet snel hoe groot het bedrag is.
Populaire modellen bij Van der Wulp
Als drievoudig Customer Satisfaction Award-winnaar kent Van der Wulp de wensen van zakelijke rijders. De adviseurs in Spijkenisse en Oud-Beijerland hebben 100+ Volvo’s op voorraad. Populaire keuzes voor nu nog voordelig afleveren:
- Volvo XC40: compacte SUV, mild hybrid
- Volvo V60: compacte sedan, benzine en hybride
- Volvo XC60: ruim SUV, populair in het mkb
- Volvo XC90: premium 7-zitter, hybride aandrijving
Bekijk hier het huidige aanbod
Is de psuedo eindheffing definitief?
De pseudo-eindheffing is onderdeel van het Belastingplan 2026 van het demissionaire kabinet en is op Prinsjesdag gepresenteerd. Hoewel de plannen vergevorderd zijn, is de pseudo-eindheffing nog niet helemaal definitief, het moet het nog door de Eerste als Tweede Kamer.